Kakaós csigát, de (nem) gyorsan
2017. december 06. írta: Kitcheeke

Kakaós csigát, de (nem) gyorsan

Gyerekkoromban imádtam a péknél vagy a helyi kisközértben vásárolt friss, ízletes kakaós csigát. Kívülről kezdtem és a legjobb rész a közepe volt ,a körbe kakaós, finom puha tészta. Nyamm... Most is összefut a nyál a számban, ha ezekre a kakaós csigákra gondolok. Amióta KitchenAid gép segíti az otthoni sütögetést, valahogy bátrabban esek neki az elsőre kihívásnak tűnő feladatnak is és az eredmény legtöbbször megerősít: nem szabad félni.

kakaoscsiga3.png

Így voltam a blundel tésztával is, amiről sokat olvastam, de féltem tőle, mint a tűztől.

A blundel tészta egy élesztős, hajtogatott, végeredményében csodásan puha és leveles tészta, ami nagyon hasonlóan készül a vajas tésztához, de mégsem teljesen ugyan úgy.

Itt is van zsiradék alap és van a tészta, de a tésztában itt élesztő van és a zsiradék alap picit más százalékban alakul a vajas tésztához képest, mert itt 90%-10%. Azaz a vaj 90%-ából és a liszt 10%-ából gyúrjuk a zsiradék alapot és a maradékból a tésztát.

A tésztához a liszten és a vajon kívül kell még porcukor, pici só és a langyos tejben feloldott élesztő.

A gyúr-vár-kisvirág-hajt-vár-hajt itt is érvényes.

Azaz először a tésztát összegyúrtam, majd utána a zsiradék alapot is. Ezután hagytam a gömbölyített tésztát pihenni 20 percet. A gyúráshoz először a KitchenAid robotgépem használtam, miután az üstbe beborítottam mindent a tésztához és kb 3 perc alatt 2-es fokozaton szép, sima tésztát kaptam.
A csodát akkor éltem meg, amikor egyik hajnalban kézzel készítettem a tésztát, mert nem akartam a Famíliát a gép zörgésével ébreszteni. Ahogy gyúrtam, úgy vált a ragacsos, nyúlós valami szép, homogén, ruganyos tésztává. Az élmény maga volt a csoda! 

20 perc elteltével a tésztagombócot virág formára - de lehet + jel forma is - nyújtottam, így lett középen egy domb míg a négy fülecske pont akkora lett, ami külön külön elfedi a középső részt. Ezekkel a fülekkel fogom becsomagolni a zsiradékot. A nyújtás után a tészta közepébe tettem a zsiradékot - azaz azt a gombócot, helyesebben kocka formát, amit a vajból és a lisztből gyúrtam össze - és ráhajtottam a 4 fület, majd a nyújtófa segítségével elegyengettem a csomagban a zsiradékot.

kakaoscsiga1.png

kakaoscsiga2.png

A csomagot téglalap alakúra nyújtottam, majd gondolatban 3 egyenlő részre osztva a lapokat egymásra hajtottam. 90 fokkal elforgattam, majd újra kinyújtottam és immáron 4 egyenlő részre osztva hajtottam egymásra a tésztát. Azaz a két szélét a közepére majd az egészet össze. 20 perc pihentetés után a 3-as hajtogatást újra elvégeztem a tészta nyújtását követően és már jöhet is a töltelék.

A kakaós csigához a cukrot és a cukrozatlan kakaót jól elkevertem és a kinyújtott, folyékony vajjal meglocsolt tésztára szórtam egyenletesen. A tetejét még egyszer meglocsoltam folyékony vajjal, majd az egyik oldalánál fogva egyenletesen feltekertem egy szép hengerré.

A hengert 2 cm- széles szeletekre vágtam és a végeket picit aláhajtva a már kész kakaós csigákat a sütőpapírral kibélelt tepsire fektettem és bő 20 percig kelni hagytam őket.

190 fokos sütőbe egy pici lábosba vizet tettem és így sütöttem a csigákat kb. 15-20 percet. Csodaszépen megnőttek és fantasztikus illat járta át a lakást.

A pontos recept, amit használtam így szólt:

500 g liszt
300 g vaj
50 g porcukor
30 g élesztő
10 g
2,5 dl  tej
2 db tojás sárgája
1 db tojás (kenéshez - elhagyható)
Töltelék
100 g cukrozatlan kakakó
200 g  porcukor

Kiadósság: kb 15 db
Elkészítési idő: ~1,5 óra

Jó étvágyat!

A bejegyzés trackback címe:

https://kitchenaidkalandok.blog.hu/api/trackback/id/tr6413450367

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása