Süss krémest otthon
2017. november 24. írta: Kitcheeke

Süss krémest otthon

Valójában nem nagyon kell sütni, mégis kiváló desszert akár egy borongós délutánt felvidítani akár vendégségbe vinni. S azt se felejtsük el, ha rajtam kívül más is mániákusan teszi félre az el nem használt tojásfehérjét, nos ennek felhasználására is kiváló alkalom

kremes2.png

Évekkel ezelőtt kezdtem el készíteni, mert tényleg nagyon finom és egy pici előre tervezésen kívül nagyon hamar készen van. Az előre tervezés is a dermedés miatt fontos, hogy utána a krémes szépen szeletelhető legyen.

Amin most változtattam az a tésztája. Eddig mereven követtem a kapott receptet, de azok után, hogy kipróbáltam milyen itthon vajastésztát készíteni, nos többé más nem készítem másként. A vajas tészta készítéséről itt írtam, ha nincsen időd/kedved otthon hajtogatni használhatsz helyette bolti leveles tésztát is, vagy követheted azt a receptet, amit évekig használtam:

tészta minden hozzávalóját beletettem a KitchenAid robotgépem üstjébe és síma, egynemű tésztává gyúrtam kampókéz segítségével, majd egy picit - 20 percet maximum - pihentettem. A tésztát egy nagy téglalappá nyújtottam, majd félbevágtam és egy-egy lapot rátettem egy-egy normál méretű tepsire. A vágott tésztalapok mennek majd a 24x36 cm tepsibe, így annál picit nagyobbra nyújtottam, mert sülés közben összeugrik. A sütőt 170C-ra melegítettem és kb 15 perc alatt készre sült mindkét lap légkeveréses üzemmódban. Normál sütésnél pedig dupla idő alatt.

Ami lényeges, hogy először süsd ki a két lapot a krémeshez, azaz az alját és a tetejét. A sütőt ezután el is felejtheted, nem fogjuk többet használni. :)

A kisült lapok közül válaszd ki, melyiket szeretnéd felülre, a krémes tetejére. Ez legyen a szebb, egyenletesebb.

Jöhet a máz a tetejére, amihez a porcukrot szitáld át, keverd hozzá a néhány evőkanál forró vízben feloldott instant kávét és jól keverd el az egészet. Egy sűrű masszát fogsz kapni, amit kézi- vagy gépi habverővel keverj ki egészen hűvösre. Amikor már meghűlt a massza add hozzá a vajat és kavard tovább egészen simára. A kész mázat egy széles pengéjű késsel terítsd el a tetejének választott lapra szép egyenletesen. Itt jegyzem meg, hogy ha nem akarsz a mázzal bíbelődni akkor hagyhatod így a lapot, ahogy van máz nélkül és a végén porcukorral megszórva ugyanolyan finom! Ha mégis a mázat választottad, akkor hagyd, hogy megdermedjen a cukormáz a lapon.

A lapot vonalzó segítségével vágd fel 12 egyforma négyzetre (3 oszlop x 4 sor). Lehet több darabra is, viszont arra figyelj, hogy magas lesz a krémes és amikor kiveszed eldőlhet ha nagyon pici a négyzet oldala.

krémhez keverd el a pudingporokat a cukorral és a vízzel, majd tedd fel főni. Fontos, hogy inkább picit kevesebb legyen a víz, mint több, mert a kémes állagát ez fogja befolyásolni. Míg a puding fő, jöhet a tojásfehérje egy csipet sóval. Én ezt a KitchenAid robotgép habverő fejével vertem kőkemény habbá előbb 5-ös, majd 10-es fokozaton kb 3 perc alatt. Jóval tovább tartott, mint más desszertek esetében, de ennek oka a rengeteg felhasznált tojásfehérje volt. Amikor már kezd a tojáshab kialakulni, akkor dobd bele a csipetnyi sót.

A megfőtt krémhez keverd a fehérje habot és vagy kézi- vagy gépi habverővel - nos, erre a KitchenAid robotgépet sajnos nem lehet használni - alaposan keverd össze a habot a pudinggal, hogy egy homogén masszát kapj. Fontos! Ahogy fő a puding már a habbal együtt a térfogata növekedésnek indul, ezért szép nagy lábost használj. Én erre egy 5 literes fazekat szoktam bevetni.

Amikor a hab már forrt egyet, jöhet az összeállítás:

  1. Tedd az alulra szánt tésztalapot a 24x36-os tepsi aljába
  2. Öntsd rá az összes krémet és terítsd el egyenletesen és buborékmentesen. Ehhez én néhányszor a pulthoz szoktam csapni a tepsit, így a buborékok garantáltan eltávoznak.
  3. Tedd a krémre és enyhén nyomkodd bele a krémesek tetejét
  4. Hűtőben hűtsd ki teljesen hidegre, így a krém szépen megdermed és szeletelhető

Tálalás előtt a krémes tetejére puzzle-ozott lapok mentén vágd végig a teljes desszertet vigyázva nem csak a tepsi felületére, de arra is, hogy az alsó lapot is elvágjad. Egy szép széles és lapos szedőkanállal gyönyörűen kiszedhető és tálalható is a házi csoda.

Recept:

Tészta
1 adag vajastészta
vagy
1 csomag levelestészta
vagy
250 g liszt
150 g vaj
1 db tojás
1 evőkanál ecet
100 ml tejföl
1 csipet
 
Krém
4 csomag vaníliás puding
200 g  cukor
9 db tojásfehérje
1,2 liter víz
 
Máz
1 g instant kávé
200 g porcukor
70 g vaj
3-4 evőkanál víz 


Idő: 1 óra + hűtés
Kiadósság: 12 adag (minimum)

kremes1.png


Jó étvágyat hozzá! Ha elkészítetted, ne felejtsd el lefotózni és feltölteni a Facebook oldalamra, nagyon kíváncsi vagyok!

A bejegyzés trackback címe:

https://kitchenaidkalandok.blog.hu/api/trackback/id/tr7713367039

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása