Melyik KitchenAid az ideális választás?
2017. június 22. írta: Kitcheeke

Melyik KitchenAid az ideális választás?

Túllépve a magyarországi kereskedők által nyújtott kínálaton és árakon, elég gyorsan körvonalazódott néhány tény számomra a KitchenAid választással kapcsolatban, így mire tényleg keresgélésbe kezdhettem már tudtam mire szeretnék figyelni. Persze mindenkinek más lehetett a preferenciája, az enyémek ezek voltak:

  1. Ár
  2. Kiegészítők
  3. Szín
  4. Garancia
  5. Kompromisszumok

Az ár...

Ha elindulunk nyugatabbra, az alapgép nem lesz töredéke az itthoni áraknak, bár kétségtelen hogy pénztárcabarátabb lesz a számla vége. Európában nagyjából 15-20%-kal kedvezőbb árakkal találkozhatunk, az óceánt átrepülve (és vele együtt felvállalva a 110V - 220V közötti konverter használatát, a szállítási-, vám- és áfa költségeket) ebből a 20%ból könnyen akár 50%-ot is elérhetünk a gép árán.

Igazán kedvező árfekvést a valódi akciókkal és csomagokkal lehet elérni. Ha nem csak az alapgépet akarja megvenni az ember, hanem választ mellé még 1-2 kiegészítőt esetleg elcsíp egy promóciót, kimondottan barátivá tud válni a gép ára. Persze összességében ugyanolyan K drága, de valahogy könnyebben emésztem meg, hogy ezért a pénzért legalább tud még mást is a kis drága a keverésen és a dagasztáson túl.

A kiegészítők

Itt nehéz helyzetben voltam, de nagyon. Alapvetően szeretem, ha egy gép mindent tud - a mostani, épp tönkremenőben lévő Moulinex is szinte mindent tud a maga közel 20 évével - itt viszont priorizálnom kellett, de nagyon. Mert a pénzt nem a pincében rajzoljuk, nagyon komoly priorizálásba és lessons learned-be kezdtem. Megnéztem mit használok gyakran, mennyire gyakran, ebből mi az ami még működik és mi az, ami kiegészítőként a Kitchen Aid-hez megvásárolható. Mert pl. turmixot nem lehet rátenni, abból csak önállót árulnak. Ez talán a legnagyobb szívfájdalmam, mert az nálunk intenzív használatban van, de a konyházt nem szeretném egy Keravill bemutatópultjává sem átalakítani. Még jobban :) Így marad pl. a Moulinex gép és turmixa valahol az egyik szekrény mélyén, de hozzáférhetően elrejtve 

Visszatérve a kiegészítőkre, nálam az első 5 így alakult:

  1. Daráló feltét 
  2. Húsdaráló
  3. Tésztanyújtó
  4. Fagylalt készítő
  5. Olasztészta készítő

Ne is számold, egy vagyon... :( De nézzük a pozitív oldalát, ha megkérdezik mit szeretnék szülinapra nem kell sokat gondolkodnom a válaszon:)

A szín

Huh, ez egy nehéz kérdés. Komolyan! Az egyik KitchenAid színskálán több, mint 30 színt találtam, ami csodásan mutatott, nagyjából mindet végig tudtam volna simogatni és örömmel használnám is. De a nap végén a mi konyhánkba kerül és ha pulton van - egy ilyen csodát én ugyan nem rejtek a szekrény mélyére - jó lenne ha illeszkedne a környezethez. Színmániás vagyok, szeretem ha a színek harmonizálnak legalább számomra.

Oké, de hogyan illeszkedjen a környezethez?

Nálunk a bútor dió és vanília színű. Szeretem nagyon, melegséget áraszt, azt az igazi otthon melegét. KitchenAid is választható gyönyörű barnában! Mmmh! De még milyen csodás barnákban! Az espresso vagy a makadámia, jajj csodaszépek! Viszont gyönyörűek a hideg színek is például a málna, a szilva, a királykék, a fukszia vagy a jégkék. A fekete, fehér, inox, réz, szürke és társait nem tudtam elképzelni a konyhánkban. Azaz a KitchenAidet nem tudtam ilyen színben elképzelni nálunk. Meleg színekkel vagyunk körülvéve, így inkább a meleg színeket néztem. Sárga, alma zöld, narancs, narancssárga, piros, metálpiros. 

kitchenaid-artisan-review-2017-top-ten-reviews.jpg

Koncepciót illetően, nem akartam hogy a gép "eltűnjön", összemosódjon a konyha színeivel, legyen ez a konyha éke. :) Így a barnák és a sárgák kikerültek a listáról, zöldet a Férjem nem akart, maradt a piros és variációja valamint a narancs. A narancsról nem találtam jó képeket - élőben egyszer láttam a színskálát, akkor még nem tudtam egyszer majd kell választanom - nem győzött meg, hogy élőben jó lesz. Hamar a pirosakhoz érünk. Itt idén két választási lehetőség kínálkozik a hagyományos piros (Empire red) és a metálpiros (Candy Apple). Mivel a pirosat szeretem, de kicsit térjünk el a hagyományostól, így a metálpirosra esett a választás...

A bejegyzés trackback címe:

https://kitchenaidkalandok.blog.hu/api/trackback/id/tr912612371

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása