A DPD mikor csenget? Nálunk jó eséllyel többet soha
2017. július 06. írta: Kitcheeke

A DPD mikor csenget? Nálunk jó eséllyel többet soha

Szombat délután volt, amikor elkezdtem az immáron komplett KitchenAid szettem hazaszállítását intézni Németországból. A rendelés és a szállítás mindezidáig zökkenőmentesen ment: rendelést követően a DHL 2 munkanapon belül házhoz szállította a szettet, majd az ajándék kiegészítőt a vállalt idő alatt a KitchenAid leszállította szintén a DHL segítségével.

És ezután kezdődött az igazi várakozás

Meglepő módon a választott futárszolgálat más összegért hozta volna haza a pakkomat, ha Magyarországon és más összegért, ha Németországban rendelem meg. Kíváncsi lennék miért...

Csomagcímkézési és financiális okokból a német DPD-re esett a választás. Elindítottam a megrendelést, amiről nagyon gyorsan kiderült, hogy a legnagyobb és egyben legdrágább opciót kell választanom a csomag méretei miatt. Nem volt picike! Oké, 5EUR-n már tényleg nem múlik. Vicces, mert először nem voltam biztos benne, hogy a közepes vagy a nagy csomagot válasszam az előre felkínált méretek közül, mígnem barátnőm lemérte a dobozt, így gyorsan megvilágításra került, hogy egyiket se, mert a legnagyobba fér csak bele.

letoltes.png

Így az XL csomag rendelését indítottam útjára. Már-már a célegyenesben gondoltam csomagom utaztatását, amikor jött az első jel. Nem enged Magyarországon kibocsátott kártyával használt PayPal számlával fizetni a német DPD weboldala. Kiváló.. Találtunk megoldást, bár nem azt, amit én szerettem volna, de a szállítás kifizetésre, a csomagcímke pedig felragasztásra került.

A dátum választásánál egy szép nyári keddi napra tettük le barátnőmmel a voksunkat, mivel a hétfő neki nem volt alkalmas a csomag átadására. Kedden lesöpörve minden programját otthon ült és várta a futárt, aki magához veszi a kis csomagocskámat és elindítja Magyarország irányába. Hiába várta.

Kedd este közölték, hogy ó kedd VAGY szerda lesz a csomagfelvétel napja. Remek, akkor szerdán biztos viszik gondoltam én. 

Szerda este, 1 órával a telefonos ügyfélszolgálat zárása előtt barátnőm megérdeklődte, hogy ugyan mikor terveznek a csomagért elfáradni. A válasz az volt, hogy nagyon sajnálják, de szerdán már nem. Utána néznek és értesítenek.

Az értesítésben - az elnézések mellett - egy csütörtöki dátum szerepelt, hogy akkor ár istibizi felveszik. Gyors válaszlevél küldését követően csütörtökön folytatódott a futár várása.

13:55 a csomag átvételre került! :) Láttam a neten és előtte kaptam is üzenetet a barátnőmtől, hogy csoda történt, a DPD megjelent és magához vette a szettet. Innenstől kezdve rajtuk áll, hogy mikor - no és milyen állapotban - érkezik meg a csomagom Magyarországra.

csomag_0.jpg

16 óra után valamivel már a depoban volt Németországban. (Igen, nagyjából méterenként követtem a csomag útját :) )

Hajnali 1 után már Ausztriában csücsült egy elosztóközpontban és

Péntek reggel 9:25kor megjelent a magyarországi DPD nyilvántartásában!

Hurrá, ebből ma csomag-bontogatás lesz! - gondoltam magamban és izgultam, hogy így legyen. 

11 óra körül gyors telefon a DPD-nek, hogy mit lehet tudni a pakkomról, mikor juthatok hozzá. A válasz lelombozott. Futárnak pénteken már biztos nem adják ki, ők már reggel elindultak az aznapi csomagmennyiségükkel... De még nekem se biztos, hogy kiadják ha személyesen elmegyek érte, mert ugyan az országba már beérkezett, itt van a központban de nincs továbbgörgetve a folyamat, amikor már látható a csomag a magyar rendszerben. Ha már látható, akkor kerülhet futárhoz és akkor lenne rá lehetőség, hogy személyesen elmenjek érte a budapesti depóba.

19 és fél óra alatt a csomag megtett közel 1000km-t, de a fennmaradó szűk 3km-re mintegy 74 órát kellett várni...

 

De egyszer az a 74 óra is eltelt és a telefonomat a DPD furtárja csörgette: 10 perc múlva csomagot hozna.
Mivel épp otthon voltam, ezért azonnal rávágtam: jöhet.

És valóban, nem kellett 10 perc, s a nagyjából 10 éve áhított, bő egy hónappal ezelőtt megrendelt csomagom a futár letette az ajtóba... :)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kitchenaidkalandok.blog.hu/api/trackback/id/tr1112612365

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása