Reggeli zabpelyhes keksz Martha Stewart után szabadon
2017. november 07. írta: Kitcheeke

Reggeli zabpelyhes keksz Martha Stewart után szabadon

Nem tudom ki hogy van vele, de Martha Steward főzőműsorát nézve elkap a vágy, hogy én is elkészítsem amit bemutatott, hisz annyira egyszerű. Arról meg ne is beszéljünk, hogy ő is jellemzően KitchenAid robotgéppel dolgozik :) Így volt ez legutóbb is, amikor egy remek kekszet mutatott meg, ami nem csak hogy egyszerű, de még egészséges is, ezért pár nappal ezelőtt - amikor a reggeli kekszkészlet szintje már felettébb apadt - nekifogtam, hogy elkészítsem.

reggelikeksz4.png

Az eredeti receptet végigolvasva megakadt a tekintetem a 4 darab vaj mennyiségén. Gyors kutatómunka eredményeként kiderítettem, hogy egy rúd vaj (1 stick butter) az 110grammnak felel meg, így maga a mennyiség is bő 40dkg vajat vagy margarint kíván. Ezt picit sokallottam és a fele mennyiség elkészítése mellett döntöttem. A recept bővelkedik zabpehelyben és zablisztben, ami ugye egészséges valamint finomabbnál finomabb aszalt gyümölcsökben és magokban.

Készítése közben formálódott az elképzelés, hogy ebből több variáció is készül a következő hetekben, hiszen az alaprecept fantasztikusan jól variálható.

Az alaptésztához fogtam a margarint és a KitchenAid robotgép keverőlapátja segítségével - a szilikonosat használom, valami fantasztikus! - habosra kavartam 5-ös fokozaton. Amikor már kellően habos volt, hozzáadtam a cukrokat és egyesével a tojásokat, majd a vanília-kivonatot. Homogén, szép masszát kaptam kb 2 perc alatt.

Ehhez a lágy masszához adtam a liszteket - többet is kombináltam, hogy minél egészségesebb és több családtagom által is fogyasztható legyen -, a sütőport és a pici sót, majd miután szépen elkeveredett beleborítottam a zabpelyhet is. Azt gondolom itt kész is az alaptészta, innentől szabadon variálható, saját szád ízére szabható a finomságok összetétele.

Én durvára vágott kesudióval, tökmaggal, mandulával és napraforgómaggal gazdagítottam a szintén durvára vágott aszalt mangó és papaya kombinációját. Mentek ők is a KitchenAid robotgép üstjébe, hogy az alaptésztával szépen elkeveredjenek. Itt már alacsonyabb, 3-as fokozatot használtam a tészta keveréséhez.

reggelikeksz6.png

A kész tésztát egy fagyiskanál segítségével két-, sütőlappal bélelt tepsibe kanalaztam, majd a tetejüket picit megnyomkodva rátettem az aszalt banánokat. Így utólag bevallom nem volt a receptben említett banán chips, helyette került az aszalt banán a kekszek tetejére, de a banán nélküliek nekem jobban bejöttek.

reggelikeksz3.png 

A sütőt előmelegítettem 180C-ra és 30 perc után kivettem a tepsiket a sütőből, de a kekszek még bő fél órát rajta maradtak, amíg ki nem hűltek teljesen. Jó, egy kivétellel, mert nekem azon melegében meg kellett kóstolnom. :) A kihűlt kekszek bekerültek egy jól záródó dobozba, ahonnan egy hét után is kellemesen puhán kerültek ki. Már ami ott árválkodott persze.

És akkor jöjjön a recept:

  • 22dkg vaj
  • 2 tojás
  • 1 csésze nádcukor
  • 1/2 csésze muscovado cukor (finomítatlan, barna nádcukor, lecserélhető nádcukorra)
  • 1 mokkáskanál só
  • 1 teáskanál sütőpor
  • 1 teáskanál vanília kivonat
  • 1,5 csésze zabpehelyliszt
  • 1/2 csésze durumliszt
  • 2 csésze zabpehely
  • 1-1 marék durvára vágott kesudió, mandula, tökmag
  • 1 marék napraforgómag
  • 1-1 marék durvára vágott aszalt mangó és papaya
  • 1 marék aszalt banán

Sütés: 180C 
Sütési idő: 30 perc
Kiadósság: 19db keksz

Kiegészítés: Az amerikai recept szerint a fenti masszából 4 nagy vagy 8 pici keksz készülne. Nekem 19 igen szép, méretes keksz lett. :)

Próbáld ki, nagyon finom és tartalmas reggeli keksz ha rohansz és nincs időd csak egy kávéra vagy egy teára. Kitűnő kiegészítő mellé!

A bejegyzés trackback címe:

https://kitchenaidkalandok.blog.hu/api/trackback/id/tr10013145328

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása